[firebase-br] Queda de performance

Luciano RM luciano em rsys.com.br
Ter Jan 11 12:25:31 -03 2005

Olá Mauro,

Isso foi discutido ontem na lista oficial do Firebird, um dos membros
disse ter feito testes de performance e descobriu que o problema era
saturação do tráfego da rede. A situação é semelhante a sua e do Caio.

Vejam se é esse o problema, caso seja retornem para a lista para que
possamos discutir soluções.

Abaixo está o texto da lista que mencionei:

Do not discount MSDE so easily. A few months back we put up FB1.5 vs
MSDE 2000 in a fairly large insert/update/read test. We had 40 clients
executing a scripted test of inserting 100 tousand records and and
then reading them back (every record had a fairly large BLOB embeded,
altogether aproximately 750 MB of data)

Well, FB1.5 was almost 40% slower in this test then MSDE. The reason
for it: FB saturated the 100Mbit lan. The processor never got more
busy then 30% because the network could not handle any more packets.
MSDE on the other hand maxed out the processor but could transfer data
more efficiently

--
Luciano Rodrigues Machado
Programador - Ribeirão Preto-SP