[firebase-br] Malformed string.

Edney Barros edney.barros em gmail.com
Qua Jun 22 09:12:49 -03 2011

como o cantú falou(sugeriu) no trecho abaixo...

http://www.ibsurgeon.com/articles/item118

- The database migration process might require some special steps. If
the database restore fails with the error "malformed string" for you,
please pay attention to the files in the /misc/upgrade/metadata
directory of your installation and use the new -fix_fss_data and
-fix_fss_metadata command line switches of GBAK.

comigo tambem deu essa mensagem de *"malformed string"*  a solucação *"PRA
MIM"*
foi fazer um backup no 2.1 e restaurei no 2.5 assim:

*gbak -v -c -t -rep -fix_fss_metadada WIN1252 -fix_fss_data **WIN1252 **-user
SYSDBA -password masterkey **banco.fbk banco_novo.fdb *

tambem pode ser usado o  Charset ISO8859_1 (cada caso é um caso)
*
"espero nao ter falado besteira*"

Edney Barros
Téc Processamento de Dados