[firebase-br] Não consigo conectar base .ib no firebird 2.1 Cs no Linux 64 bits

Valdir Marcos valdir.marcos em ig.com.br
Seg Ago 25 10:49:21 -03 2008

Bom dia.

Extraia o metadado do FB 1 e crie o banco do zero no FB 2.1, depois
importe os dados via PUMP ou programação.

Nesse caso, talvez, backup/resptore não seja uma boa idéia. Veja mais
detalhes em: http://www.firebirdsql.org/index.php?op=files&id=engine_211

------------------------------
I M P O R T A N T
Before upgrading please pay attention to the files in the
/misc/upgrade/metadata directory of your Firebird 2.1 installation as
an essential step for preparing your databases for use under Firebird
2.1. If your databases contain metadata fields (like object names,
comments/descriptions, computed field definitions, PSQL, view or
constraint sources) storing non-ASCII data then the backup/restore
upgrade cycle may not be enough to make them usable.

Um abraço,

Valdir