Re: [firebase-br] Dúvida sobre UDF

Renato Deggau rdeggau em gmail.com
Qua Dez 13 21:44:29 -03 2006

Carlos, retirado do arquivo ib_udf.sql que está na pasta UDF da minha
instalação do Firebird 1.5 Windows:

Entendo que é o caracter que voce quer que seja usado para preencher o
string fornecido até atingir o limite desejado

Renato Deggau

/*****************************************
 *
 *    l p a d
 *
 *
 * Functional description:
 *    Appends the given character to beginning
 *    of the input string until length of the result
 *    string becomes equal to the given number.
 *    Note: This function is NOT limited to
 *    receiving and returning only 255 characters,
 *    rather, it can use as long as 32767
 *     characters which is the limit on an
 *    INTERBASE character string.
 *
DECLARE EXTERNAL FUNCTION lpad
    CSTRING(255), INTEGER, CSTRING(1)
    RETURNS CSTRING(255) FREE_IT
    ENTRY_POINT 'IB_UDF_lpad' MODULE_NAME 'ib_udf';