[firebase-br] Erro no FB "fb_sort_ipzaud"

Otto ottofuch em terra.com.br
Qua Mar 9 17:53:41 -03 2005

Pelo .hu no final da URL, deve estar escrito em hungaro (ou seria úngaro?).
100+
Otto
----- Original Message -----
From: "Felipe Pasqualotto" <felipepasqualotto_listas em yahoo.com.br>
To: "'FireBase'" <lista em firebase.com.br>
Sent: Wednesday, March 09, 2005 11:33 AM
Subject: [firebase-br] Erro no FB "fb_sort_ipzaud"

Está me ocorrendo este erro e năo entendi o porque pois funcionou até hoje.

I/O error for file "V:\Temp\fb_sort_ipzaud"
Error while trying to write to file
Impressora sem papel.

Achei apenas uma ocorręncia no google e se fosse em ingles ainda... segue
abaixo...
Se alguem tiver alguma idéia...

Abraço
Felipe

http://www.prog.hu/tudastar/?kbid=21748&ec=6

Firebird rendezési hiba: fb_sort....
nyitotta: szabogabi , idő: 2005.01.11. , moderátor: netangel
  Értesítés változás esetén Felvétel kedvencekhez Küldés emailben
Nyomtatható verzió

Kategóriák: Adatbázisok » Interbase

Sorrend:

Időzóna:

Blokkméret:
szabogabi kérdése privát | 2005.01.11. 20:37 | válasz
Ha a kliens egy nagyobb táblán futtat le olyan select-et, amiben ORDER BY
van, akkor a következő hibaüzenetet kapom:

C:\WINDOWS\TEMP\FB_SORT_?????
Error trying to writing file.....

Ugyanaz a select gyönörűen lefut, ha nincs rendezve order-rel, illetve ha
kicsi az eredményhalmaz. Ha viszont sok mindent kell neki rendezni (kb. 1000
rekord), akkor már a fenti hibával leáll. Természetesen a szerveren
tökéletesen megy, csak a klienseken szivat. Az op.rendszer XP prof. Több
gépen is ugyanaz a hiba, próbáltam már több programomat is, de amelyikben
nagy tábla van rendezve, ott előjön a bug. A firebird 1.5 több változata is
megfordult már a gépeken, de semmi hatás.

Mitől lehet ez?? Mert azt nem hiszem el, hogy a kliens ne bírna 1000
rekordot berendezni!
szabogabi hozzászólása szabogabi (20:37) részére előzmény | privát |
2005.01.12. 05:51 | válasz
Még azt elfelejtettem mondani, hogy DBExpress-t használok.

A pontos hibaüzenet pedig:

I/O Error for file "C:\WINDOWS\TEMP\FB_SORT_4h6tuh"
Error while trying open file
Érvénytelen adatok

Az fb_sort utáni karakterek természetesen mindig változnak.

Kösz előre is!
k68 megoldása (50 pont) előzmény | privát | 2005.01.12. 09:06 | válasz
Szia!

Ezzel az üzenettel én is találkoztam, elfogyott a hely a partíciómon. A
firebird a rendezéseket temp fájlokban oldja meg, és ha nem adsz meg elérési
utat, akkor az alapértelmezett temp-be rakja őket, de ha valamiért nem tud
írni a fájlba, kidobja ezt a hibaüzenetet. Ha nagy adatbázison, nagy táblán
csinálsz rendezést, előfordulhat, hogy sok helyet megzabál (bár nálunk csak
akkor csinált ilyet, ha több mint 10 user masszírozta a db-t).

A firebird könyvtárban van egy "firebird.conf" nevű fájl, keress rá
"TempDirectories" bejegyzésre, és ott állíts be egy más elérési utat,
esetleg többet (persze más meghajtón, partíción).

Remélem segít...

üdv
Tibor

szabogabi hozzászólása k68 (09:06) részére előzmény | privát | 2005.01.13.
11:20 | válasz
Köszi a választ Tibor!

Sajnos még nem volt alkalmam kipróbálni, de valószínűleg ott kell állítani
valamit. De biztos nem a helyhiányból adódik, mert több giga szabad hely
van, ellenben a néhány megás adatbázissal. Valami más miatt nem tudhat írni
a szabvány temp könyvtárba, amit - reményeim szerint - csak át kell állítani
más helyre az általad javasolt módon.

Amint sikerül kipróbálnom, jelentkezem.
szabogabi hozzászólása k68 (09:06) részére előzmény | privát | 2005.01.15.
06:08 | válasz
Okés! Átállítottam más meghajtóra és működik. Na nem mintha a hely lett
volna kevés, hanem valószínűleg azért, mert a (c:) meghajtó nem volt
megosztva.
k68 hozzászólása szabogabi (06:08) részére előzmény | privát | 2005.01.17.
08:59 | válasz
Hali!

Azért gondoltam, hogy a hely kevés, mert azt írtad, nem ír ki hibát, ha
kicsi az eredményhalmaz. Ha nincs jogod írni vhova, akkor mind1, hogy 1
kb-ot vagy 10 Mb-ot szeretnél, nem fog működni. Tehát pontosítva: akkor írja
ki az fb ezt a hibát, ha nem tud írni az adott könyvtárba. Valószínűleg ha
kicsi az eredményhalmaz, akkor a szerver nem nyit feleslegesen fájlt a
vinyón, megoldja a memóriában.

Viszont nem értem mit jelent, hogy a "(c:) meghajtó nem volt megosztva"...
Most hogy is van ez? Lehet hogy túl korán van, de nem értem... Esetleg nincs
hozzá jogosultságod?

kösz a pontokat

üdv
Tibor