[firebase-br] Comparativo FIREBIRD x MySQL

Otto ottofuch em terra.com.br
Qua Fev 23 16:38:40 -03 2005

Contráriamente ao geralmente pensado, o MySQL não é irrestritamente gratis.
Vide em
http://www.mysql.com/company/legal/licensing/

Leia mais em
http://www.mysql.com/company/legal/licensing/faq.html
onde consta:
MySQL uses a "dual licensing" business model. Under this model, users may
choose to use MySQL products under the free software/open source GNU General
Public License (commonly known as the "GPL") or under a commercial license.

With the GPL license, MySQL is available free of charge. Users may download
the software for free and modify, integrate and distribute it. However, GPL
users must abide by the rules of the GPL, which stipulate that if a
MySQL-based application is redistributed, the complete source code for this
application must also be open and available for redistribution.

MySQL AB offers a commercial license for organizations that do not want to
release the source code for their application. Commercial license customers
get a commercially supported product with a level of assurance from MySQL
AB, without the requirement that their MySQL-based software must be "open
sourced". MySQL is able to provide a commercial license because it has full
ownership of the MySQL code.

Para você usar o MySQL como open-source, o seu aplicativo também tem que ser
open-source, e como tal, tem que distribuir também, obritatóriamente, o seu
(de você) código fonte.

[]'s

Otto