[firebase-br] Alterar Senha dos Usuários

Edson T. Marques marques em oriontec.com.br
Qua Fev 2 14:45:13 -03 2005

Aí;
Agora que você falou eu me lembrei que a rfunc, uma biblioteca de UDF
feita pelo pessoal da Polaris tem as seguintes funções:

"
Add_User(i, s1, s"2, s'3, s"4, s"5, s"6, s"7, s"8, s'9)

 For example:
 Add_User(1, 'ibserver', 'uname', 'password', '', 'john', 'jr', 'Doe',
'sysdba', 'masterke')

Addition and change of properties of the user. API InterBase. Adds
(changes) the user with the s"2 name on the s1 server from UNIX-group
s"4. The connection is produced under protocol i (1-TCPIP, 2-NetBEUI,
3-SPX, 4-locally) user s"8 with the password s'9. Parameters: s'3 -
password, s"5 - name, s"6 - patronymic, s"7 - surname. Returns an exit
code (0-normal).

Modify_User(i, s1, s"2, s'3, s"4, s"5, s"6, s"7, s"8, s'9)
Delete_User(i, s1, s"2, s"8, s'9)

Deleting of the user. API IB InterBase. Deletes the user with the s"2
name on the s1 server. The connection is produced under protocol i
(1-TCPIP, 2-NetBEUI, 3-SPX, 4-locally) user s"8 with the password s'9.

Vou mandar a udf em dll, so, uma help e script de sql de declaração para
você em PVT.